İlk Müslümanlar

İbni İshâk anlatıyor:

-İlim ehli biri anlatırki; RasUlullah (s.a.v.) namaz vakti geldiğin­de beraberinde Ali olduğu halde Mekke vadilerinden birine gider ve beraberce namaz kılarlar, akşam olunca geri dönerlerdi. Bir gün on­lar namazdayken Ebû Tâlib onlara rastlamış ve :

-Bu ne ey kardeşim oğlu! diye sormuştu. Efendimiz (s.a.v.) de:

-Ey Amcam! Bu Allah’ın meleklerinin, Peygamberlerinin ve İbra­him (a.s.)’m dinidir, Allah o din ile beni kullara elçi olarak gönderdi. İşte ey amca! Sen kendisine nasihata gayret ettiğim ve hidâyete ça­ğırdığım insanların arasında buna en layık olanısın. Benim da’vetimi kabul edip bana yardım etmeye en fazla senin hakkın var, buyurdu.

Bunun üzerine Ebû Tâlib:                            

Ey Kardeşim oğlu! Ben babalarımın dininden ayrılmaya güç yeti-remem. Ama Vallahi ben sağ kaldıkça sevmediğin bir kötülük sana ulaşamaz, dedi. Ali’ye de sevmiyeceği bir laf etmedi. Bazı âlimlere göre Ebû Tâlib oğlu Ali’ye o zaman ”Muhammed seni ancak hayra götürür, onun peşini bırakma’ demiş.[35]

[35] İbni Hişam  1/285, (246), Nihâyeti’l  İreb  16/182, Uyûnül Esef 1/93, Taberi Tarih 1/539. 

 İmam Zehebi, Tarihu’l-İslam, 1/209

2 Yanıt to “İlk Müslümanlar”

  1. fatih Says:

    ilk müslümanlar mahrus kaldığı işkenceler ve açık davet dönemini anlatırmısınız

  2. hasan Says:

    ilk müslümanlar mahrus kaldığı işkenceler ve açık davet dönemini anlatırmısınız

Bir Cevap Yazın

