Muâz Hadisi Ve İyas B. Muaz’ın İslam Oluşu

Yunus, İbni İshak -Husayn b. Abdirrahma n b. Sa’d b. Muaz isna-diyla Mahmud b. Lebîd’in şöyle dediğini nakleder: Ebû’l Hayser laka-blı Enes b. Râfî Mekke’ye geldiğinde beraberind e AbdU’l Eşhel oğullarından bir genç gurubu vardı. İyas b. Muâz da bunlar arasında bulunuyor ve Kureyş’ten Hazreç kabilesi aleyhine kendi kabilesi ile dostluk antlaşması yapmak istiyordu. Rasûlullah (s.a.v) bunları duyunca hemen yanlarına gelmiş ve Onlara Ja “Sizin gerçekleştirmeye geldiğiniz şeyden daha hayırlı bir şeyOin sizin olmasını istermisin iz?” buyurmuş. Onlarda “O da ne imiş?” deyince, “Ben Aüahın Rasülüyüm.

Allah beni kullara peygamber olarak göndermiştir” buyurarak onlara İslam’ı anlatmış, ve onlara Kur’ an okuyuvermişti. O zaman küçük bir çocuk olan İyâs: “Ey topluluk! Vallahi bu sizin gerçekleştirmeye geldiğiniz şeyden çok daha iyi” dedi. Bunun üzerine Ebû’l Hayser de yerden bir avuç toprak alıp onu İyas b. Muâz’ın yüzüne çırpmış ye “sen bize akıl vermeyi bırak İ Hayatıma yemin ederimki biz buraya bundan başka bir maksatla geldik.” dedi. İyas’ta sesini çıkarmadı. Nebî (s.a.v)de onların yanından ayrıldı, onlarda Medine’ye geri döndüler. Bu Buâs olayı Evs ile Haz-
reç kabileleri arasında geçen bir olaydı. Aradan çok geçmeden İyas b.Muâz ölmüştü.
Mahmud b. Lebîd derki: İyas ölüm döşeğindeyken benim kavmimden başucumda bulunanlar dan biri bana haber verdiki “Onlar İy-âs’ın ölünceye kadar Allah’a tehlil ve tekbir, teşbih ve hamd etmekte olduğunu işitmişler. Onlar İyas’ın müslüman olarak öldüğünde asla şüphe etmiyorlar mış onun müslüman olduğu peygamberl e oturmuş bulunduğu o mecliste anlaşılmıştı. [384]
Hişâm b. Urve babası aracılığıyla Hz. Âişe’den (r.a) şöyle dediğini anlatır: Buâs günü Allanın Peygamberi ne önceden takdim ettiği bir gün olmuştu. Rasûlullah bu olaydan sonra Medine’ye geldi. O geldiğinde onların topluluğu dağılmış ileri gelenleri öldürülmüş (bir birini yaralamış bulunuyorl ardı) idi. Allah Medinelile rin İslama girmeleri için o günü peygamberi nin gelişinden öne almıştı. Bunu Buharî anlatır. [385]

[384] İbni Hişâm 2/175; Taberî 2/352; Uyûnül Eser 1/155; Beyhakî Delâii 2/420; Müsned 5/268, 427 6/61; Hâkim 3/170; Taberânî 1/251; İbni Sa’d 3/348; Taberî Tarih 2/352; Buharî Tarîh-i Kebîr 1/442; Taberî Tefsir 4/23.
[385] Buharî Menakıb 63/1 h. no 3777; Müsned 6/61; Beyhakî Delail 2/421.
İmam Zehebi, Tarihu’l-İslam,1/404-405

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: