Çakılların Efendimiz S. A .V’in Elinde Teşbih Edişi

Kurayş b. Enes, Salih b. Ebi’l Ahzar, Zührî adamın birisi isnadıyla bir adamın Ebû Zer (r.a.)’ı şöyle derken işittiğini anlatır :
-Hz. Osman’da gördüğüm bir şeyden sonra onu hep hayırla anarım:
“Ben hep Peygamber (s.a.v) in yalnız zamanlarını takib eder dururdum. Onu yalnızken görmüş ve yanına oturmuştum. O arada Ebû Bekir gelip selam vererek oturdu. Sonra Ömer, ardından da Osman geldi. Peygamberin önünde yedi tane çakıl duruyordu. Onları alıp avucunun içine koydu. Çakıllar tesbih getirmeye başladılar.

Öyle ki, ben bile onların hurma ağacının iniltisine benzer sesler çıkardığını duydum. Sonra onları yere bıraktı. Onların sesi kesildi. Sonra onları alıp Ebû Bekr’in avucuna koydu. Taşlar da teşbih getirdi. Sonra alıp yere koyunca sustular. Sonra Rasûlüllah (s.a.v) onları alıp Ömer’in eline koyunca yine teşbih getirdiler . Sonra onları Osman’ın eline koydu, yine teşbih getirdiler . Sonra yere bırakınca sustular. Rasûlüllah (s.a.v) de bunun üzerine: “İşte bu Peygamberliğin hilafetidir.” buyurdu. [36]
Ravî Salih b. Ebi’l Ahzar hadisi koruyabilecek hafızaya sahip birisi değildi. Bu konuda sağlam olarak nakledilen Şu-ayb b. Ebî Hamze’nin Zührî’den naklettiği şu haberdir: Zührî der ki, “Velîd b. Süveyd’in anlattığına göre Süleymoğullarından (Süveyd b. Yezî denen) yaşlı bir adam nakletti ki, kendisi Rabze’de bulunan Ebû Zerr (r.a.) yetişmiş biri olup Ebû Zerr ona anlatmış ki: diyerek bu hadisi direk olarak Ebû Zerr (r.a.) ‘dan nakletmiş oluyur. [37]
Bu haberin bir benzeri de Cübeyr b.’Nüfeyr ile Âsim b. Humeyd tarafından Ebû Zerr’den naklediliy or. Yine aynısı iki ayrı münker bir yolla Enes b. Malik (r.a.) ‘dan nakledilir . [38]

[36] Beyhakî Delâil 6/65, Hayseme b. Süleyman Fezailüs Sahabe 3/107.
[37] Bu haber de Öncekinden farklı değildir. Zira Benî Süleym kabilesind en olan bu yaşlı adam kimdir, belli değil. Hem yaşlı olması da hafızasının kötü olduğunun alametini taşır. Bak Beyhakî Delâil 6/65.
Rabze Medine’den Hicaz eski yolu üzerinde Zatü’l Irk mıntıkasında bir koy olup Ebû Zerr (r.a.}  ‘in garib olarak b’idügü yerdir.
[38] Hayseme b. Süleyman Fazailüs Sahabe 3/108. Cübeyr b. Nüfeyr’in rivayeti Ebû Nüaym’ın Delâilin’de 338, 339 no ile nakledilir . 338 nolu habere Heyse-mî Mecma’üz Zevâid’de (5/179) “isnadı sahihtir” der.  
İmam Zehebi, Tarihü’l-İslam,2/32-33

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: