Ebu Hüreyre’nin Azık Kabındaki Hurmasına Duası

Hammâd b. Zeyd anlatıyor: Bize EbûBekr’e ailesinin azatlısı Muhacir Ebu’l Âliye aracılığıyla Ebû Hüreyre (r.a)’dan şöyle dediğini anlattı: -Rasûlullah (s.a.v)’e birkaç hurma getirip: “Benim için şu hurmalarda bereket olması için duâ ediver.” dedim. Hurmaları avcuna aldı, sonra onlara bereket olmasına duâ etti. Ardından: “Şimdi bunları al ve bir kaba koy. Onlardan almak istediğin zaman elini kabın içine sokarak al. Sakın onları (yere dökerek) dağıtma.” buyurdu. Ben bu hurmadan ölçek ölçek Allah yolunda dağıttım. Onu yer, doyunurduk . Bu kap benim belimde sarılı olup hiç kopmamıştı. Nihayet Hz. Osman şehit edilince bu bağ koptu.

 

 Hadisi Tirmizî nakledip: “Hasen ve gariptir.” der. [51] El Haffâr’in “Cüz'”ünde Ebû Hüreyre yolu ile yapılan rivayette: “Ben o hurmadan elli vesak Allah yoluna çıkarıp verdim. O benim bineğimin semerinde asılı dururdu. Hz Osman zamanında düşüp kayboldu. [52] şeklinde geçer. Bu haberin yine ayrı bir tarîki varsa da hadis gariptir. [53] [51] Tirmizî 3978; Beyhakî Delâil 6/109 Beyhakî İbni Sirin’in Ebû Hüreyre rivayetind e şu tafsilatı verir: Bir gazvede Rasûlullah ve arkadaşlarına yemek kıtlığı oldu. Bana: “Ebû Hüreyre! Yanında bir şeyler var mı?” dedi. Ben de, “azık kabımda biraz hurma var” dedim. “Onu getir” buyumnca ben onları getirdim. Bana, “haydi bir de deri sergi getir” dedi. Ben deri sergiyi getirip yere yaydım. Efendimiz azık kabının içine elini sokup hurmayı avuçladı. Onlar tam yirmi bir faunaydı. Sonra “Bismillah” diyerek her hurmayı ayrı ayrı koyuyor ve besmele çekiyordu. Nihayet son hurmaya gelince onu şöyle kendine tahsis edip hurmayı biraraya topladı ve. “falancayla arkadaşlarını çağır” dedi. Onlar hurmadan doyana kadar yiyip çtfetılafi Sonra, “falan ve arkadaşlarımı çağır” buyurdu. Onlar da yiyip doyunca çıktılar. Hurma artmıştı. Bana: “otur” buyurdu. “Oturdum”. O da yedi, ben de yedim. Hurma yine arttı. Efendimiz bunları alıp azık kabına koydu ve bana; “Yâ Ebâ Hüreyre! Bir şey istediğinde elini içine sokup al! Sakın men etme, sen de men olursun” buyurdu. Artık hurma istedikçe elimi içine sokarak alıyordum. Onun elli ölçeğini Allah yoluna verdim. Bineğimin semerinin arka rarafmda asılı dururdu. Osman b. Affan (r.a)’ın zamanında düşüp kayboldu. [52] Beyhakî Delâil (VUO. Üst kaynak [53] Zehebî’nin “garip” diye söylediği bu haber Zeyd b. Ebî Mansur’un Ebû Hüreyre isnadlı haberidir. Biraz şişirmelidir. İmam Zehebi, Tarihü’l-İslam, 2/41-42

Bir Cevap Yazın

