Güzellik İçin Dua Etmesi

Harami b. imâra der ki: Bize Azra b. Sabit, Alb^ b Ah-mer isnadıylaEbû Zeyd el Ensarî’den (r.a) şöyle nakleder:
-Rasulullah (s.a.v) bana: “Bana yaklaş,” buyurup elleriyle başımı ve sakalımı sıvazladı, sonra da:
“Allah’ım! Onu güzelleştir ve güzelliğini devamlı kıl.” buyurdu. Albâ’ der ki: Bu Ebû Zeyd yüz küsur yaşıma gelmiş ti sakalında ancak bir kaç beyaz tüy vardı. Ölünceye kadar yüzü kırişıklanıp çekilmeden dümdüz kalmıştı.


Beyhakî der ki: Bu sahih ve mevsûl bir senettir. Bu Ebû Zeyd, Amr b. Ahtab’tır. [72]
Ali b. Hasen b. Şakîk, Hüseyin b. Vakıd, Ebû Nehîk el Ezdî (Ebû Zeyd denen) Amr b. Ahtab isnadiyla Amr’dan şöyle nakleder:
Nebî (s.a.v) içecek bir şey istemişti. İçinde su bulunan bir kabı ona getirdim. Kabın içinde tüy vardı. Onu çekip sonra Efendimize uzattım. Bunun üzerine: «Allah’ım! Onu güzelleş tir.» diye dua etti. Onu doksan üc yaşında iken gördüm. Saç ve sakalında hiç beyaz tüy yoktu. [73]
Mu’temir b. Süleyman anlatıyor: Bana babam, Ebu’l Alâ’ mn şöyle dediğini anlattı: Ben sanıyorum vefat ettiği hastalığı esnasında Katâde b. Milhan’m yanında idim. O sırada evin arka tarafından bir adam girdi. Ben bu adamı Katâde’nin yüzünde aynadaki gibi görmüştüm. Rasulullah (s.a.v) Katâde’nin yüzünü meshetmişti. Ben onu her gördüğümde sanki yüzüne krem sürülmüş gibi parlar halde görürdüm.
Bu haberi Âsim ve Yahya b. Maîn de Mu’temir’den naklederle r. [74]

[72] Beyhakî Delail 6/211; Tirmizî 5/594; Müsned 5/77, 341; Hakim  Müstedrek’ te   (4/139):   “Onu  93  yaşındayken  gördüm.  Saç  ve  sakalında beyaz  yoktu” diye alır. Abdürrezzak 19462; İbni Ebî Şeybe 8/457, 10/430, 11/493; Taberanî 17/28; İbni Hibbân 2273; İbni Sünnî 471.
[73] Hakim 4/139, Beyhakî Delail 6/212, Müsned 5/340, Ebû Nuaym Delâil 2/164.
[74] Müsned 5/27, Beyhakî Delâil 6/217
Katâde b. Milhan (r.a): Kâystandır. Basralı ashabdan biridir. İbni Hacer el-Askalânî’nin “el-Isabe” ‘sinde (3/225) ‘nakline göre Hayyan b. Umeyr şöyle diyor: Rasulullah (s.a.v) Katâde’nin yüzünü meshetmişti. Sonra ihtiyarlık gelince yüzü hariç her tarafını kaplamıştı. Ölümü esnasında yanındaydım. Bir kadın gelmişti. Ben bu kadını tıpkı aynada görür gibi Katâde’nin yüzünde de öyle gördüm.
İmam Zehebi, Tarihü’l-İslam,2/55-56

12 Yanıt to “Güzellik İçin Dua Etmesi”

  1. kübra Says:

    allahsizden razı olsun

  2. kübra2 Says:

    qerçktn çoq qzl kurban olduum allahım ol diince olmıcak ne warki peygamber (s.a.v.) efendimizdeee öyle içtn öyle ii temiz saf kalbi kötülük tanımayan birymişki zaten anlatmama gerek yok o allahın resülü nasıl kötülük düşünsün allah sizlerden razı olsun ve bir sözüm var ben bunun vicdan azabını çekiyorum sakınnn yaşlı çocuk yetim anne baba tanımadığınız bir insan hiç farketmezz sakın olakii onları kırmayn bu dünya gelip geçici geçmiyecek olan 1 tek saniye bile yok ha sonucu iidir ha kötü deişen budurr bir şeyi söylemeden öncee 2 kere düşünün hem allah katında hem kulların yanında saygın biri olun…

  3. kübra3 Says:

    kbralar bastıı bende kübra saolun

  4. kübra Says:

    bende kübrayım ALLAH RAZI OLSUN

  5. medet Says:

    öncelikle bu siteyi yapandan ALLAH razı olsun siteniz çok güzel eminim ötekki tarafta sizin yerinizde aynı güzellikte olur arkadaşlar günahlarınızdan kurtulun 2 rekat namaz kılın tövbe edin allahın azabı büyük ama küdreti dahada büyük allah tövbe edeni kalbi sızlayarak aglayarak tövbe edeni affeder bu dünya geçici aynaya bir bakın ve düşünün ben napıyorum arkadaşlar gençlik hevesi geçici bu dnyada ögle ben toplumun gidişini hiç beyenmiyorum arkadaşlar hadı kendimizden başlayalım bu toplumu düzeltelim tövbe edelim günahlarımızdan arınalım salih bir kul olalım inanınkı aklınıza kötü bişi geldiginde
    euzü billahimine şeytanirracim bismillahirrahmanirrahim deyin eger aklınıza gelen o şeyden vazgeçmezseniz burun yapın unutmayın şeytan nalet ona cemahat olmayın UNUTMAYIN ALLAH çok büyük’tür ALLAH hepimizden razı olsun …

  6. taliye Says:

    allah razı olsun

  7. taliye Says:

    untmayın allah çok büyük bir kapıyıkapatır diğerini açar

  8. bahar Says:

    arkadaşlar hepinize selamu aleyküm ilk önce bu siteyi kuranlardan Allah razıolsun birzda olsa bu siteyi okuyan kişi eğerki müslümansa ki büyük ihtimale müslüman kötü alışkanlıklarından vaz geçer ve hep alah yolunda yürümeye gayret eder medet arkadaşımızın dediği gibi gerçek ten toğlumumuzun gidişatı hiç ii değil gitikçe kötüye gidio ilk önce kendimizden başlayarak topluma azda olsa katkıda bulunalım çevremizdekileri ii liğe yöneltelim hepinize hayırlı günler

  9. zerrin Says:

    arkedeşler aranızda bu duayı edipte güzell olanlar varmı bna söyleyin msnem layd_zerrin@hotmail.com burdan bana cvp verin ne olursunuz????

  10. Ayse Says:

    Evet ben güzellestim bu duayla msnim fenerli.ayse_konya_1995@hotmail.com

  11. kübra Says:

    bi kübrada benden öylesine bakim dedim öyle bi dua var mı diye varmış megersem güzel güzellik geçici bi sivilce yok ediyo

  12. melek Says:

    arkadaşlar bnm burnum yamuk burnumun düzelmesi için etkili bir dua varmı?? lütfen bi yardımcı olun😦

Bir Cevap Yazın

