Fitne Hadisi

Şakîk aracılığıyla Ameş, Huzeyfe (r.a)m şöyle dediğini haber verdi: Biz Ömer (r.a)m yanında oturuyorduk. Bize: “Fitne konusundak i Peygamber (s.a.v)in hadisini hanginiz bi­liyor?” dedi. “Ben.” dedim. Bana: “Haydi söyle bakalım! Sen zaten pek cür’etlisin.” dedi. Ben de: “Peygamberi miz insanın ailesi, malı, çocuğu ve komşusu hususunda düştüğü fitneler­in günahını, namaz, sadaka emr-i bi’l ma’ruf ve nehy-i ani’l münker’in sileceğini anlatmıştı.” dedim. Ömer bunun üzeri­ne: “Ben bunu kasdetmiyo rum. Ben deniz dalgası gibi dalga dalga gelen fitneden bahsediyor um.” dedi. Ben de: “Yâ Emîral mü’münin! Bu dediğin fitnelerde n sana bir, şey ulaşmayacak ki, zira senin o fitne arasında kapalı bir kapı var.” dedim. Ömer: “Peki bu kapı açılacak mı, kırılacak mı?” diye sordu. “Açılmayacak, aksine kırılacak.” deyince Ömer (r.a): “Öyle­yse ebediyyen bir daha fitne kapısı kapanmayacak.” dedi. “Evet.” dedim.

Biz “Huzeyfe (r.a) (daha sonra) Ömer fitneye karşı kapalı olan kapının kim olduğunu biliyor muydu?” dedik de: “Evet, yarından önce arada gece olacağını bildiği gibi biliyordu. Ben ona asla yanlışı olmayan bir hadis anlattım.” dedi. Mesruk. Huzeyfe’ye: “Peki kapı kimdi?” deyince: “Ömer’di.” dedi.

Hadisi Buharî ve Müslim rivayet etti.[41]

[41]  Buharî Mevakît 4, -Firen 17, Zekat 23, Savm 3, Menakıb 4/25; Müslim İman 144 144/26. Fiten 71; Tirmizi 2359; İbni Mâce 3955; Vlüsned 5/3S6, 401, 405: Beyhakî Delâii 6/3S6.
İmam Zehebi, Tarihü’l-İslam, 2/91-92

Bir Cevap Yazın

