Peygamberin Ayakkabısı Ve Meshi

Hemmam, Katade’nin Enes (r.a.)’tan:
Peygamber (s.a.v)’in takunyala rında iki tane parmak arasından geçmeli tasma vardı.» dediğini nakleder ki. sahihtir. [76]
Abdullah b. el Haris der ki:
«Rasûlüllah (s.a.v)’in ayakkabısının iki tasması olup. bunlar düğüm yerinde bükülmüş haldeydil er.» [77]
Hişam b. Urve anlatıyor; Rasûlüllah (s.a.v)’in ayakkabısını gördüm. Ortası yontulup inceltilm iş, ökçeli ve dil gibi ince uzun olup iki tasmalı idi. [78]

Ayakkabıyla Namaz

Ebû Avâne. Ebû Seleme Sâîd b. Yezîd’den naklediyo r: Enes’e (r.a.), “Rasûlüllah ayakkabılı iken de namaz kıldığı olur muydu?” dedim de. “evet” dedi. [79]
Haberin bir benzeri de birçok yolla rivayet edilmiştir. [80]


Hammad b. Seleme. Ebû Neâme es Sadî. Ebû Nadra isnadıyla Ebû Saîd el Hudrî (r.a.)’m şöyle dediğini anlatır: Rasûlüllah birgün namaz kılarken ayakkabısını çıkarıp sol tarafına koydu. Bunun üzerine Ashab da ayakkabılarını çıkardılar, namazı bitirince Efendimiz:
«Siz ayakkabılarınızı çıkartmaya götüren sebeb ne?» buyurdu. “Senin çıkardığını görünce, biz de çıkardık.” diye cevap verdiler. Peygamber (s.a.v) de:
«Bana Cebrail onlarda bir pislik veya necaset olduğunu haber verdi de ondan çıkardım. Sizden biriniz böyle bir şey görürse onu iyice silip sonra onlarla namazını kılsın.» buyurdu. [81]
Ubeyd b. Cüreyc anlatıyor: İbni Ömer (r.a.)’a. “Görüyorum ki. Sibtî işi şu ayakkabıyı çok seviyorsu n.” dedim. Bana. “Ben Rasûlüllah’ı bunları giyinirke n ve ayağındayken abdest alırken gördüm.” dedi. [82]
Es Sibt: Selem ağacı yaprağıyla dibağlanmış deriye, denir. Abdullah b. Büreyde anlatıyor:
Habeş kralı Necâşî. Nebi (s.a.v)’e sade yapihşh. siyah bir çift mesh hediye etmişti. Efendimiz {s.a.v) onları giyer ve üzerlerine de mesh ederdi. [83]

[76] Buharî Libas 77/41; İbni Mace 3615; İbni Sa\l 1/478: İbni Ebî Şeybe S/231: Tirmizî Şemail 44; Nesâî 8/217: Ebüş Şeyh 136; Tarih-i İsfahan 2/342; Ebû Nüaym Hılye S/376.
[77] İbni Mâce 3616: İbni Sa\l L/478: îbni Ebî Şeybe S/231: Ebüş Şeyh Ahlak 134; Beğavî Sünne  12/74: Tirmizî 1773; Müsned 3/122, 245, 269. 
[78] İbni Sa’d Tabakat 1/478: İbni Ebî Şeybe S/232 \le aynı haberi Yezîd b. Ebî Ziyad’dan nakleder.
[79] İbni Sa’d Tabakal   1/480.
[80] İbni Sr.’d Tabakat   1/480.
[81] İbni SaM 1/480; Ebû Dâvûd 650; Tahavî Şertıü Meaniül Asar 1/51 ii Beyhakî 2/401;   Beğavî   Sünne   2/92;   Taberanî   10/83;   İbni   Ebi   Şeybe   2/417;   Hakim 1/260; İbni Huzeyme 1017: Müsned 3/20, 92.
[82] İbni Sa\l  1/482; İbni Ebî Şeybe 2/41S’de buna benzer bir haberi Ğaylan b. Abdillah yoluyla İbni Ömer’den nakleder.
[83] İbni Sa\I  1/482; İbni Ebî Şeybe 1/177.
İmam Zehebi, Tarihü’l-İslam,2/252-254

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: